[Interview] Ineke Meijer over Meijer & Walters
- Bureaus
- 10 jun 2016 @ 09:05
- Link
-
Dewi Smeenk
Freelance Redacteur
Nederlands MediaNetwerk - Marketingcommunicatie
- 10 jun 2016 @ 09:05
- Dewi Smeenk
Ineke Meijer is creative director van reclame- en communicatiebureau Meijer & Walters dat onlangs een samenwerking met Rackspace is gestart. MarketingTribune spreekt haar.
Wie, wat, waar is Meijer & Walters?
Meijer & Walters is gespecialiseerd in B2B campagnes en communicatie. Begin 2012 zijn Jörg Walters en ik Meijer & Walters gestart. In eerste instantie als creatief strategisch team.
Het was ijskoud bij ons op kantoor aan de Lauriergracht, er werd volop geschaatst. Het kon ons niks schelen: wij waren begonnen! Inmiddels zitten we met z'n zessen op kantoor.
Hoe onderscheiden jullie je van andere reclamebureaus?
De wat meer gecompliceerde producten en proposities, daar worden we blij van. Vooral klanten in de technologie vinden we leuk, maar ook healthcare, een ngo of een grote uitgeverij past goed bij ons. We maken heel verschillend werk; van lead generation tot branding, van contentmarketing tot activatie. Wàt het wordt, maakt ons eigenlijk niet uit. We willen dat ons werk effect heeft, sales ondersteund en de juiste snaar raakt. We werken altijd vanuit inzicht en concept. Dat bouwen we uit en maken we pixel perfect.
De meeste campagnes die we maken hebben een digital hart. Dat is logisch - niet alleen door onze achtergrond - maar ook omdat de combinatie van complexe proposities én B2B doelgroepen zeer geschikt is voor targeted campagnes en communicatie. B2B betekent voor ons dat het zeer relevant en zo persoonlijk mogelijk moet zijn. Dat is de enige manier om mensen te bereiken, waarde toe te voegen en succesvol te zijn.
Het is erg uitdagend om met een relatief klein team voor global accounts als LinkedIn en Rackspace keer op keer succesvol te zijn. We werken veel internationaal met een vast netwerk van native copywriters. Ons netwerk is op dat gebied gigantisch. Meestal beginnen we in het Engels, soms in het Nederlands of Duits. Dat zijn ook de talen die we hier met elkaar spreken - en soms een mengelmoes daarvan.
Kun je iets vertellen over de recente samenwerking met Rackspace?
Rackspace sluit perfect aan bij onze manier van denken en werken. Het klikte vanaf het eerste moment. We zijn nu de eerste lead generation campagnes in de Benelux aan het draaien. De campagnes bestaan uit emails, banners, social ads, search en landingspagina’s. Dit is een spannend moment, omdat de eerste resultaten binnenkomen. Het ziet er zeer veelbelovend uit! Voor de zomer gaat er nog een campagne live die als doel heeft brand awareness te genereren.
Welke trend of ontwikkeling gaat de branche doen veranderen?
Trends en ontwikkelingen volgen elkaar snel op, maar inhoudelijk verandert er niet zo heel veel. Goed werk is niet afhankelijk van een kanaal of een hype. We lazen wel laatst in een artikel dat Artificial Intelligence alle reclame binnenkort overbodig maakt. Zoiets hebben we wel vaker gehoord, maar het blijft altijd een leuk bericht. Gelukkig werken we voor Scyfer, een bedrijf van machine learning experts dat zich bezig houdt met AI. Haha!
Wat kunnen we komend jaar van Meijer & Walters verwachten?
Het komende jaar ziet er rooskleurig uit voor ons. Naast LinkedIn, Rackspace en Scyfer werken we ook nog voor Animo, Hampshire Hotels en Heineken International. We groeien gestaag, klanten komen steeds met fantastische projecten, we gaan ons team uitbreiden. En misschien lukt het zelfs om onze nieuwe website live te krijgen!
-
Dewi Smeenk
- Werkt bij: Nederlands MediaNetwerk
- Functie: Freelance Redacteur
- Website:http://www.nederlandsmedianieuws.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Hotel AZC als toonbeeld van echte opvang
- Esprix: Menheere nieuwe eindjuryvoorzitter en Van de Ridder in...
- Dentsu Creative geeft Alexa Nederlandse nuance en humor
- Kerstcampagne Montblanc over de kracht van verbeelding
- Likeability-onderzoek Dentsu naar retail-kerstcommercials
- Kerst 2024: Deutsche Telekom, omdat ie zo mooi is
Laatste Nieuws
- [interview] ADCN herontdekt kracht... 20-12-2024
- John Meulemans partner bij Hibou... 19-12-2024
- Abovo Maxlead neemt DASE Analytics... 19-12-2024
- Retailmediarevolutie: De hype voorbij19-12-2024
- Stunt: tien jaar gratis wonen in... 18-12-2024
- LinkedIn als groeiplatform voor... 18-12-2024